info@entesharco.com
021-33114044

تست

دسته‌بندی‌های مجموعه‌ها

This is title

به فروشگاه آنلاین شرکت سهامی انتشار خوش آمدید

شرکت سهامی انتشار یک ناشر ایرانی است که با حمایت بزرگان عرصه نواندیشی بیش از نیم قرن خدمات دلسوزانه و بی‌شائبه ارائه کرده است. 
ما برای تحول فکری و تعالی انسان در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی و تخصصی محتوا و خدمات ارزشمند عرضه می‌کنیم. به موازات این نقش در تلاشیم با ایجاد روابط پایدار با همه ذینفعان، به کارکنان فرصت رشد و توسعه و به سهامداران عملکرد مالی برجسته ارائه کنیم.

نمونه‌هایی از افتخارات و دستاوردهای شرکت سهامی انتشار:
۱- انتخاب کتاب عصر سرمایه‌داری مالی: ساختار قدرت و تجارت ریسک به عنوان کتاب شایسته تقدیر بهار سال ۱۳۸۹
۲- انتخاب کتاب مبانی فلسفی تفسیر قانون به عنوان کتاب شایسته تقدیر بهار سال ۱۳۹۰
۳- انتخاب کتاب آیین دادرسی مدنی فراملی به عنوان کتاب شایسته تقدیر پاییز سال ۱۳۹۰

مشاهده ادامه...

دو کتاب از گاستون باشلار به فارسی منتشر شد

نویسنده: سهامی انتشار

کتاب‌های «آب و رویاها» و «هوا و رویاها» اثر گاستون باشلار با ترجمه‌هایی از مسعود شیربچه و معظم وطن‌خواه توسط انتشارات نقش جهان روانه کتابفروشی‌ها شدند.

کتاب‌های «آب و رویاها» و «هوا و رویاها» اثر گاستون باشلار با ترجمه‌هایی از مسعود شیربچه و معظم وطن‌خواه توسط انتشارات نقش جهان روانه کتابفروشی‌ها شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات نقش جهان دو کتاب از گاستون باشلار فیلسوف فرانسوی به نام‌های «آب و رویاها»، و «هوا و رویاها» را با ترجمه مسعود شیربچه و معظم وطن‌خواه منتشر کرد. علیرغم اهمیت باشلار در فلسفه‌های معاصر غربی، پیشتر این دو کتاب به فارسی منتشر نشده بودند.

گاستون باشلار فیلسوف فرانسوی و معمار نظریه «تخیل عنصری» است. نظریه وی بر مبنای قانون چهار عنصر است که انواع مختلف صور خیال و تخیل ماده را بر مبنای پیوند آنها با چهار عنصر آب، آتش، هوا و خاک دسته‌بندی می‌کند.

از میان کتاب‌های پنج‌گانه‌ای که باشلار در حوزه تخیل عنصری نگاشته، دو کتاب «آب و رویاها» و «هوا و رویاها» دلکش‌ترین، شاعرانه‌ترین و خیال‌انگیزترین آنهاست.

«آب و رویاها» (جستاری در باب تخیل ماده) در هشت فصل و یک موخره تنظیم شده: تخیل ماده، آب‌های زلال، آب‌های عمیق، عقده خارون، آب در ترکیب با دیگر عناصر، آب مادرانه، نظام اخلاقی آب، بلندمرتبگی آب، آب چرخاشگر و صدای آب.

«هوا و رویاها» (جستاری در تحیل حرکت) شامل دوازده فصل و دو موخره است: رویای پرواز، بوطیقای بال‌ها، سقوط خیال‌پردازانه، آثار روبر دُزوال، نیچه و روان عروج‌کننده، آسمان آبی، صور فلکی، ابرها، سَحابی، درخت هواگون، باد، پچپچه خاموش، ایماژ ادبی، فلسفه جنبشی و فلسفه پویا.

کتاب‌های «آب و رویاها» و «هوا و رویاها» با تیراژ ۷۷۰ نسخه و بهای ۸۵ هزار تومان و ۱۱۵ هزار تومان از سوی نشر نقش جهان منتشر شده است.